Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Härligt att kunna vara ute efter jobbet

Av Erika Olsson - 21 mars 2011 20:05

  En bild från i vintras, skönt att kunna tänka så.. I vintras.. för nu är det vår.


När jag kom hem från jobbet så var Micke och Sebbe ute. Passade på att träna La Gaar och borsta Busan. Träningen med La Gaar blev att sitta på honom för andra gången :-), gick lika bra idag. Hoppade upp två gånger, en gång från varje sida. Satt på honom några minuter och han stod och hängde med huvudet. Vågade inte ta något steg men ingen brådska ju. Gick sedan över preseningen idag med, idag bara traskade han över som ingenting. Fick stanna på den och då skakade han lite i musklerna men slappnade av igen. Tömkörde honom i hagen, var snett bakom och nära honom. Idag kunde han svänga bättre, kunde ta mindre i honom. Gick ner till vägen och tillbaka för att bara komma utanför gården lite. Han har tidigare blivit lite stissig när han kommit ut utan Busan men denna gången höll han sig lugn, han gör framsteg hela tiden.


La även brädgrejen på honom, den var väldigt läskig i början tyckte han men jag kunde övertala honom på 15 sek att den inte är det. Tänk om man själv kunde övertalas så lätt, fast av någon jag litar på hade det kanske gått :-). Jag la brädorna mot hela hans kropp och bakom honom och fälde ner sidorna så de blev som skaklar. Ska göra så några gånder till innan han får gå med den på sig för att vänja sig vid att ha något vid sidorna och dra något bakom sig. Flera träningstillfällen dit men har planen utstakad :-).


Sebbe somnade redan kl 19 idag, brukar somna kl 21. Han och Micke har varit i farten hela dagen så inte konstigt. Sebbe ville med sitta på La Gaar så fick göra det, han pekade att han ville rida ut ur hagen men det fick han inte. Tror jag skrittar honom först innan Sebbe gör det :-).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är g...

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med....

Ovido - Quiz & Flashcards