Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Uppdatering

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är guld värd, lite meditaion. Sedan är det väldigt roligt när familjen följer med ibland och vi pysslar tillsammans med, härom dagen fixade jag stallet medan Micke och Sebbe åkte snowricer.


 

Magbild vecka 38+3



La Gaar har fått vara utan täcke en dag och lufta pälsen ordentligt och rulla sig i snön. Han fick även en välbehövlig borstning, han har börjat fälla nu. Han håller på att byta tänder och ganska ordentligt så han hade svårt att äta höet under ett par dagar men nu äter han bättre igen så inte lika ont längre. Det ser ut som om det gör ont på honom, Gerba hade inte alls så mycket tandlossningen på en gång. La Gaar har verkligen en av de lugnaste energier jag har träffat, jag slutat aldrig förvånas. Han bara är! Tog ut honom från hagen och band honom ute i solen i söndags och han bara ställer sig och myser fullt ut, är en häftig känsla att påverkas så av en annans energi. Energier är intressant för vad är det egentligen vi känner? För visst kan alla någon gång känna av energier i ett rum eller runt en person. Att tillsammans med vissa mår vi väldigt bra, vi kan känna när vi kommer in i ett rum att några har varit osams eller att det ligger ett väldigt lugn över vissa platser. Ja vi har mycket att lära oss :-).


Idag har Micke och Sebbe tagit bussen in till stan för att leka på barbacka (Sebbe gillar att åka buss). Jag ska snart ta Edina på en runda innan jag ska till barnmorskan för kontroll. Sedan ska jag nog hämta upp min farmor och så åker vi till barbacka så hon får se hur där ser ut nu med det nya tåget de har byggt där, blir nog en fika hos henne sen. Försöker hälsa på min farmor en gång per vecka så hon får lite sällskap och komma ut lite.


Har mycket sammandragningar som trycker neråt men de gör inte ont alls utan blir bara stenhårt. Har vissa kvällar var 5 min men sedan lugnar de sig igen, ska bli spännande att se hur denna förlossningen blir. Om den går lättare pga alla sammandragningarna eller det bara är falskt alarm ;-).


Fick en amarylis av min farmor i julklapp. Den har 11 klockor samtidigt+att en tredje knopp är på väg. Roligt!



   


Sebbe har byggt sin första snölyckta helt själv. Vi bara la på sista bollen uppe på toppen. Hans brann hela kvällen och lyste så fint på baksidan. Sebbes mormors var med fin men brann inte lika bra tyvärr utan den slockande. Sebbe hade nog isolerat sin bättre ;-).




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med....

Av Erika Olsson - 9 januari 2012 13:38

Sebbe i fredags när han var på kalas hos grannbarnen som fyllde 6 år. Tvillingarna Vilma och Vidar. Tuggar just nu väldigt mycket på sin jacka :-).       Sebbe, Vilma och Alma spelar innebandy       Fikadax med bulle och tårta  ...

Ovido - Quiz & Flashcards