Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Blandat

Av Erika Olsson - 13 december 2011 16:55

De flesta julklapparna är köpta, vi kommer inte köpa så många i år då vi på min sida inte kommer ge vuxna utan bara barnen. Känns faktiskt skönt att mer bara träffas och njuta när barnen öppnar paketerna. I år har barnen fått adventskappar med för att sprida ut leksakerna över lite mer tid, blir så mycket för dem på julafton annars. Sebbe har fått duplo med byggarebobs fordon samt en biltransportbil. Vi har annars önskat oss mest pysselgrejor till honom då han tycker det är roligt och jag tror det är nyttigt med. Ny lera, pussel och spel.


Har varit på koll idag, tillväxtultraljud. Bebisens uppskattade vikt var 2300g. Var större än beräknat så förmodligen är bebisen 1-2 veckor äldre än de mätte till på ultraöjudet vecka 18. Vi har hela tiden sagt att den är äldre så känns bra med lite bekräftelse. Är i vecka 32+4 idag men kanske då vecka 33+4, de flesta måtten visade till och med 34+5 så känns bra om bebisen skulle komma tidigare så är den inte så liten i alla fall. Om måtten nu stämmer... Min farmor fick följa med, en helt ny upplevelse för henne att se bebisen i magen. Roligt att kunna dela med mig av våra upplevelser.



Micke och Sebbe kör in ved i sina fina jackor och skottkärror. Härliga familjen!

 


Busan är inte halt längre och pigg. Hon verkar vara nöjd med livet även om hon fortfarande är väldigt tjock... hon blir det av att bara titta på höet tror jag men har ändå kommit under en gräns där hon blir piggare och nöjdare med  livet. La Gaar har en hovböld (som sprukit upp på ballen) som han fick för en vecka sedan, samma kväll jag sa körde och sa hej då till Gerba. Många hade kanske tyckt att det var ödets idioti men jag kände mer att hans skada hjälpte mig att focusera på honom och var lättare att lämna Gerba den kvällen när jag visste jag skulle till La Gaar för han behövde min hjälp. Tror det var ödet som hjälpte mig att föra över tankarna på honom. Viktoria (stallägaren) lägger om hans sår två gånger per dag och har koll på honom åt mig. Jag är ju inte i stallet alls nu utan Micke sköter allt. Har kollat på såret tre gånger och blir bättre och bättre. Han får homeopatiskt pencilin med förebyggande. Bölden verkar gå på rätt håll och kanske behövs ingen veterinär..vågar inte ropa hej ännu.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är g...

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med....

Ovido - Quiz & Flashcards