Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Allmän uppdatering

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med. Höll mig till att lägga fram hö och kraftfoder till hästarna. Micke borstade av La Gaar då han gjort en lerinpackning (fick vara utan täcke ett dygn och lufta sig lite). Hovslagaren bedömde hans hovböld osm utläkt och att det inte var någon fara alls, jätteskönt. Jag som gått och oroat mig för att något ska ligga och pyra i och med svullnaden varit så seg men som sagt jätteskönt.


 

La Gaar försöker smyga till sig lite hö från Cassius.


 

La Gaar nöjd efter blivit borstad av matte idag.



Sebbe har haft toppendagar sista tiden. Lekt mycket med grannbarnen Vilma och Vidar, dels var det kalaset ju i fredags men sedan har Vilma kommit hit och lekt en hel del med vilket Sebbe gillar. Är kul att de större barenen inte tycker att han är "för liten" och tråkig. Sedan var de med i stallet och red Busan i måndags. De tränade på att cykla på grusvägen lite med igår vilket Sebbe tyckte var roligt och blev så ledsen när han var tvungen att komma in för att äta. Men blev mer inomhus lek sen på eftermiddagen igen :-).


 



Jag har börjat känna mig rastlös sista dagarna men gör fortfarande inte mycket men tog ett ryck med bebisen grejor igår. Micke och jag hjälptes åt, han verkar med ha fått ett bebis ryck. Så spjälsängen är på plats bredvid vår säng och så tar vi bort gaveln mot vår säng så kan vi ligga på rad alla fyra :-). Tagit fram bäddsätt till både vagnen och sängen, börjat tvätta överdragen till madrasserna, åkpåsen, tyget i vagnens liggdel m.m Så kan börja bädda in snart men får lägga över filtar sen så inte katterna lägger sig i det nybäddade. Blir till att ha full koll sen så ingen katt lägger sig på bebisen. Vi har ju väldigt iten toalett nu och hus i allmänhet så våra sköna fotöljer från IKEA som åkte ner i källaren när granen skulle in får stanna där nu ett tag för det blir sköthörnan för bebisen. Har skötbordet (fast har en dyna på golvet bara för känns säkrare) och en hylla på hjul med blöjor, servetter, olja m.m förberet. Kvar att inhandla är en vagga på hjul och ståbräda till Sebbe, ska köpa det begagnat när det dyker upp något bra i närheten. Min mamma hjälper mig hålla utkik efter en bra vagga :-).


Igårkväll fick jag mer sammandragningar, jag började efter 1-2 timmar att ta tiden på dem och de kom med ca 7-9 minuters mellanrum hela kvällen från kl 18 tills jag la  mig strax efter 22. Men absolut ingen smärta i samband med dem så tog dem inte riktigt på allvar utan mer som att det börjar närma sig. Ibland hade jag så det strålade ut i ena ljumsken. Har vaknat några gånger i natt och haft sammandragningar varje gång men inte haft koll på hur ofta de kommer, har märkt att jag känner inte ens att jag har sammandragningar ibland utan märker bara att magen är hård när jag rör vid den så nog blivit härdad. Sedan vissa känns tryckande och kan inte missas. Kan inte sova just nu men vet inte varför, tror alla sammandragningar igår gjorde mig lite spänd och hormonerna flödar kanske, hahahah.


I morgon ska jag till bm för kontroll samt jag och Sebbe ska hälsa på hans kompis Neo i Gringelstad, var ca ett år sedan vi träffades så ska bli roligt. De är lika gamla och vi träffades via mammagruppen för de nyfödda.

 
 
Magda

Magda

11 januari 2012 20:40

Hi,hi den där magen ser ju färdig ut nu och bra mkt större sedan sist jag såg dig:-) Vad himla skönt för dig att Micke hjälper till så mkt med L-G!

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

 
Magda

Magda

22 januari 2012 13:45

Såg ditt medd. Får också bara upp "vit ruta" nu..vet inte varför. Du får jättegärna kolla bete, har ett på gång här hemma men är lite osäkert pga mark som ev.ska säljas...och då blir det inge´betedär för min del!
Ngn bebis än?

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Erika Olsson

22 januari 2012 14:31

Hej Magda! Jag kan sms:a hennes nr till dig sen så kan du höra med henne själv för jag träffar inte henne där jag hade mina i somras.

Nix bebisen är kvar i magen och myser :-). Jag har börjat mocka lite lugnt och gå med hunden Edina igen, skönt. Så får se när det blir, Micke fyller år i morgon så blir kanske en present till honom med en bebis.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är g...

Av Erika Olsson - 9 januari 2012 13:38

Sebbe i fredags när han var på kalas hos grannbarnen som fyllde 6 år. Tvillingarna Vilma och Vidar. Tuggar just nu väldigt mycket på sin jacka :-).       Sebbe, Vilma och Alma spelar innebandy       Fikadax med bulle och tårta  ...

Ovido - Quiz & Flashcards