Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Erika Olsson - 5 mars 2011 14:48

Idag är det sol som värmer, skönt. Vi började dagen med att vara ute på förmiddagen. Sebbe kratsade hovarna på hästarna, det han tycker är roligast. Sedan hittade han en vattenpöl att plaska i och gräva med spaden i. Han la lera i klädnypekorgen och gav hästarna, bra att kunna lotsas leka. Hästana var med på noterna och stack huvudet i korgen så Sebbe blev nöjd :-). Sebbe red en stund tills vi kom till några rundbalar på vägen, då ville han av och klättra på dem i stället.


Jag ledde La Gaar, behöver komma ut och se olika saker ute. Han tyckte det var skönt att Busan var med så lufsade på lugn och tryggt. När han kom upp på vägen kunde jag se lite PRE-framknän. Kul att han har ärvt lite rörelser för i hagen står han mest och hänger så då syns inget märkvärdigt. Lite blåsande plast från balar och en vilt springande Edina var dagens miljöträning. Tittade på grannens får med men han tyckte inte de var något. Vi mötte bara en bil och då gick jag ner några meter med honom och Busan men han brydde sig inte om den heller, skönt. Är bra att ha Busan med för han är lugnare då än bara med mig....


Efter lunch åkte vi till barnensdag på Yllan. Var mycket folk och bra utställare. Som tur var de givmilda med ballonger för Sebbe lyckades ta sönder tre på  1,5 timme :-). Var häst och vagn så då fick vi provade det med, konstigt var att jag såg inga andra barn åka... undrar varför, när jag var liten var det långa köer till sådant...   

Ovido - Quiz & Flashcards