Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Tack älskade Gerba

Av Erika Olsson - 9 december 2011 11:06

 


Vilken resa vi gjort Gerba och jag. Har tittat på foto på oss genom åren och ja vi har gjort allt jag kommit på tror jag.

- När vi hoppade en medelsvår fälttävlaningsbana i Flyinge för Piia Pantsu
- Hopptävlat
- Dressyrtävlat och den vi faktiskt vann
- Eskorterade lucian genom centrum
- Hubertusjakten
- Galoppbanan i Vinslöv
- Galopperade många gånger i vattenbrynet på haväng
- Alla skogsturer
- Miljöträningskurs
- Den härliga tiden inom AR när jag kunde bestämma antal steg i piaffpiruetten och så gjorde Gerba det.
- Alla bocksprång :-P
- Ridit lös på fält och tränat dressyrrörelser
- Kurs i hoppning för Lars Pamler i Falsterbo
- Läste mina läxor dagligen i hennes box
- När du födde La Gaar och jag satt på en halmal utanför din box, en underbar son som jag kommer att fortsätta vår reda med.

Ja och säkert en massa mer saker som förgyllt vår tid. Tack älskade Gerba för att du kom till mig 1998, kommer sakna dig. Du har alltid lyft mig och nu hoppas jag du har det bra. Att du fick sluta med heder i behåll, det är du mer än värd. Tack!


Fick så fina ord om oss på facebook när jag skrev detta så vill föreviga dem här i bloggen.
    • Viktoria Grape Tankarna går till er....När man blivit några år ;-) inom detta intresse så vet nog de flesta ungefär vad du går igenom. Inga lätta beslut men nödvändliga. Hon har det bra nu ♥
       
    •  
      Veronica Gottfridsson Tänker på er ♥
       
    •  
      Catharina Ehlo ja älskade ni. glömmer aldrig när vi åkte och tittade på henne och du föll direkt. Kärlek vid första ögonkastet! kram till dig
       
    • Erika Ohlsson Ja efter ett års letande efter henne så fanns hon ju där :-). Glömde skriva "naken"fotona du tog på oss en julafton i snön :-P.
       
    •  
      Carolina Nilsson Hon var sig själv in i det sista lugn, värdig och klok. Hon följde mig tryggt till kanten av regnbågsbron. Tack Gerba
       
    •  
      Viktoria Grape Sånt här är jag värdelös på, nu gråter jag igen..... Hon kommer ha mång fina vänner där på andra sidan ♥
       
    •  
      Markus Holst Gerba lämnar en tom plats efter sig i mitt hjärta också. Jag har så ofta berättat för folk om er två, om er fantastiska resa tillsammans och hur långt ni kom inom ridkonsten, med viss hjälp från mig, men framför allt genom ryttarens tilltro till sig själv, och hennes mod att experimentera, prova sig fram och lita på sitt omdöme.

      Bravo, till er båda två!
       
    • Erika Ohlsson Vi har haft hjälp av många männsikor på vår väg. Mina föräldrar som lät mig köpa en alldeles egen häst. Ina som hjälpte mig i början när jag inte kunde någonting och lärde mig att känna in hennes kropp i min. Tina vilka roliga utflykter vi haft fulla med fart och fläkt över alla typer av hinder och jag var alltid lika nervös och behövde stanna och kissa :-). Carolina som visade mig vägen till AR. Markus, mina härligast ridminnen är när du tränar oss och att du alltid trodde på oss gjorde att jag vågade prova allt som föll mig in. Alla andra runt omkring som gör ridningen så rolig och skapar gemenskap i de stall jag varit. Carolina är så glad du ville vara med Gerba hennes sista stund och Camilla B för att du slitit med mockningen sista månaderna. Camilla H för att du ringde i kyrkoklockerna idag för Gerbas skull. Ja kan nog skriva hela kvällen för vilka människor vi haft runt oss och som hjälpt oss guida oss hela vägen. Känner bara tacksamhet just nu mot alla och Gerba. Ser fram emot att se vart La Gaar och jag ska färdas, kommer bli med din hjälp Markus :-).
       
    • REGNBÅGSBRON
      Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.
      När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans  hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska
      igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.
      Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.
      Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt
      flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som
      varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
      ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.
      Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas...
       
    •  
      Britt-Marie Påhlsson Ja tänk så mycket ni varit med om! Man kan väl säga att ni blev vuxna tillsammans och du kommer aldrig att glömma henne! Det är så sorgligt att hon inte finns kvar men skönt att hon slipper gå ett plågsamt slut tillmötes! Tänker på dig vännen ♥
       
    •  
      Annelie Johansson Tänker på dig Erika Ohlsson,, kommer ihåg första gången vi träffades på AR i Everöd. Så impad jag blev av er,, så duktiga vill vi också bli tänkte jag. Men det blev vi ju aldrig Ollie och jag, haha. Allt gott till ER. Kram Annelie Johansson
       
    • Erika Ohlsson Ja vi växte ju upp ihop, gick i genom tonårent samtidigt. Annelie: Kunde inte låta bli att le när jag läste ditt inlägg. Ni utvecklades ju massor och ffa vilken biff Ollie blev. Minns på kursen hon Linda, det var ju en annan häst.
       
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är g...

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med....

Ovido - Quiz & Flashcards