Alla inlägg under juli 2011

Av Erika Olsson - 21 juli 2011 07:46

     


HIttade bilder i en gammal telefon, kul att se hur de har ändrat sig.


Går bra att gå med La Gaar i byn nu och möta det mesta från cyklar, inlines och bilar. an blev rädd för ett barn som hoppade på en mycket gnisslig stuttsmatta men tog ett par travsteg framåt och spände sig lite men sedan var det bra med det, Har inte träffat på några traktorer eller lasttbilar så har det kvar innan jag känner mig helt hundra med honom. I sommarhagen kör de som äger stallet mycket med lastare utan att han bryr sig nämnvärt. Han har mognat sedan han kom till Tollarp, hans värld har blivit större :-). Han fick tränas på att spolas med vatten med en dag och det gick mycket bättre än när vi gjorde det sista gången förra sommaren.


Angående Sebbe så tänkte jag härom kvällen när vi skulle sova och han borrar in sig i famnen på mig, håller om mig och säger "maaammmmmaaaa" så där kärleksfullt. Då tänkte jag hur ska jag beskriva denna känslan så jag kan minnas den när Sebbe är stor. Jag kan inte hitta ord som beskriver den underbara närhetet och kärlek det är. Härligt är det i alla fall :-).


Just nu blir det inte mycket gjort här hemma för min del då jag bara ska ta det lugnt och försöka få bebisen i magen att må bra. Moderkakan ligger väldigt lågt och började blöda i lördags, trodde vi mist den lille men fick se en livlig och till synes stark krabbat :-). Har slutat blöda men så fort jag gör något som går 200 meter så får jag ont i magen och jag vill inte riskera något utan då vilar jag igen. Ska på ultraljud på fredag och se hur bebisen mår och försöka se mer om moderkakans placering. Tur det är sommar och La Gaar har kul med sina hagkompisar. Micke och Sebbe leker och har kul. Idag kommer kusin Amanda med familj hit och jag tänkte de ska få måla lite med fingerfärg. Sebbe vill dock inte bli kladdig utan ber mig torka hans hand om han får färg på den så han vill ha pensel... Han är rolig :-). Att måla med barnen är lagom ansträngning för mig just nu.


Även börjat rita ner hur trädgården ska se ut. Vilka blommor och buskar som ska vara var. Men först i höst måste de 2-3 meter breda vissna granhäckarna ner. Vilken stor och ljus trädgård vi kommer få sen. Ska ha fyra odlinglådor där vi nästa sommar kan odla morötter, sallad, sockerärtor och massor av örter. Jag gillar att odla eget och kunna gå ut och plocka till maten. Sebbe är en bra trädgårsmästare med, han gräver och vattnar mer än gärna. Får skriva mer efter ultraljudet i morgon så får vi se om jag har konstant vila eller kan börja jobba på måndag igen.


Ovido - Quiz & Flashcards