Alla inlägg under maj 2011

Av Erika Olsson - 29 maj 2011 18:45

Idag red jag i trav och galopp för att en spekulant vill se det samt att få känna på hur hon känns nu. Hon börjar kännas fräsch och mjuk igen, dock stel i höger skuldra fortfarande. Märks när jag ska göra öppna undan vänster skänkel så tappar hon bjudningen och jag behöver hjälpa henne att ta ut steget bättre. Behöver mer ridning som töjer loss det samt behandlningar som mjukar upp det. Provade till och med att be om en liten piaff...


Ibland har jag glömt hur man rider... glömde vrida min kropp i sidvärtsrörelsern och satt på Gerba och undrade varför hon inte böjde sig....konstigt när matte där uppe spänner hela bäckenet. Sedan när jag vred mig så blev Gerba väldigt mjuk:-). I bakdelsvändningen började jag trycka med skänkeln och Gerba gjorde en halvdan sådan...då kom jag på att om jag sätter min vikt snett bakåt och för med mig tygeln så att trycket av tygeln+min vikt styr så blev det bra bakdelsvändningar.


Ja tur jag har en läromästare som berättar hur ringrostiga matte ska göra :-).


Film från i dag:

http://www.youtube.com/watch?v=SiwasYmCa5M

Av Erika Olsson - 26 maj 2011 22:19

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards