Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Erika Olsson - 21 oktober 2011 18:45


Har nu hittat ett nytt hem till La Gaar och Busan, de bor nu i Skättilljunga hos Viktoria som med rider akademiskt/western m.m


Nu har de snart bott där en vecka och börjar bli lugn i flocken igen. Busan söker fortfarande lite skydd bakom La Gaar och Viktorias häst Viola behöver fortfarande visa lite för mina att de ska hålla sig på avstånd. La Gaar och hennes Cassius är lika gamla så de blir förhoppningsvis bra lekkompisar, de har redan kliat varandra lite :-).


Idag fick de varsin frissering, klippte man och svans samt lite glansspray i. Borstade La Gaar lite men Busan fick pyssel igår av Lova 2,5 år och hennes mamma Jossan. Lova och Busan travade över en bom på ridbanan, Jossan fick med konditionsträning. Sebbe tycker ju mest om att mocka, blanda mat med massor vatten i så han vill ju inte rida alls däremot spriner han gärna själv runt på ridbanan över bomar och slalom mellan koner. När han springer i cirkel så säger han att han springer i "rondell" :-). Ja det stämmer ju. Blir väldigt sugen på att lina La Gaar över bommar, tömköra honom och ffa rida där. Våren blir rolig på många sätt.

 

  


Jag har fortfarande mycket sammandragningar och tycker inte att pencilinet på GBS och UVI har hjälpt mot dem så ringde fölossningen i tisdags för att rådfråga lite. Kände mig lite dum som ringde då mina sammandragningar inte gör direkt ont eller är regelundna. De ville jag skulle komma in så vi körde in och tänkte mest att vad gör jag här egentligen... denna gånge söker jag i onödan, annars har det varit något varje gång jag sökt (blödning, myom, föreliggande moderkaka, GBS, UVI). Jo denna gånge byggdes min lista på tyvärr, sammandragningarna har börjat påverka livmodertappen så nu ska jag ta det ännu lugnare. Var nära att bli inlaggd och få lungmognadsmedicin om bebisen skulle komma redan, är i vecka 26. Jag är hemma men ska in på måndag igen och så får vi se om det fortsatt att hända något eller om det stannat av. Känns inget roligt att inte kunna vara hemma och träffa Sebbe varje dag men visst det är ju ändå bättre för bebisen än att födas redan.


I morgon lördag ska Gerba till veterinären för att bli kollad och få hjälp med beslutet. Om hon kan promenadridas på prov i ett par månader eller hon har för ont och då får hon som sagt somna in då hon inte är en "gå i hagen häst". Gallorna har minskat mycket, hon trapar över bra igen men haltar på volt i trav i ffa höger varvet. Verkligen en avgörande dag i morgon...


Trevlig kväll, vi ska äta kladdekaka som Sebbe och Micke bakat.




Ovido - Quiz & Flashcards