Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Erika Olsson - 5 augusti 2011 07:54

Kan undra när La Gaar ska bli skimmel?


Tidigare var La Gaar ganska välväxt och grov för sin ålder men nu märks det att han tränas för lite och inte är så musklad tyvärr. Tråkigt jag som gillar välmusklade och biffiga hästar. Får vänta till nästa sommar och jämföra med bilder från denna. Då ska han vara i gång och bygga :-)

Av Erika Olsson - 5 augusti 2011 07:44

   


Vaknade redan 5 i morse så tänkte att jag lika gärna kunde stiga upp. Micke och Sebbe sov gott. Jag körde till hästarna och där var redan lite kryp men gick ok. Tränade La Gaar försiktigt för andra gången nu på ett par veckor då jag har fått kompikationer med graviditeten så ska jag ta det så lugnt som möjligt.


Han fick en borstning och klippte till man och svans lite då ffa manen var stripig, han och de andra hästarna kliar varandra ganska mycket så manen tunnas ut...till min förfäran. Tränade markarbete. Att stanna, svänga, flytta framdelen, gå i sidled, linas i olika tempon i traven m.m Han har alltid tyckt att linas är något konstigt och frågar ofta om han inte ska komma in till mitten, han börjar nu att sluta bli förnärmad när jag ber honom gå vidare på volten. Han är rolig när han vänder in huvudet och frågar :-). Att galoppera på volt har han tyckt var ännu mer stressande då jag driver på honom men idag gick det perfekt. Tror att reglera tempot i traven har hjälpt där. Att springa med mig lös har han gärna gjort men i lina så blir han som en geleklump. Idag gav jag mig inte och vi diskuterade en stund men gick sen :-). Sedan avslutade vi med att han skulle springa lös efter mig och det var roligt. Han stannar direkt när jag stannar. La Gaar känns väldigt enkel i sitt sätt att vara. Bara han får göra något ett par gånger och jag håller lagom låg profil så gör han det mesta. Hans framåtdrivning får vi jobba mer med efterhand men bättre nu än för ett år sedan.


Nu får det bli vila för resten av dagen.




Ovido - Quiz & Flashcards