Direktlänk till inlägg 15 november 2011

En stund för själen

Av Erika Olsson - 15 november 2011 17:48

Idag var jag och Edina själva i stallet, jag tog det lugnt och sakta så det inte skulle fresta magen för mycket. Var mysigt att vara med Edina lite, känns som förr när hon och jag var iväg överallt i skåne tillsammans och jobbade. Hon verkar uppskatta lite egen tid med matte. Var strålande sol och blå himmel så hon solade sig medan jag fixade i ordning. Viktorias hund Olivia kom och lekte med henne en stund, kul de börjar komma överens nu. Edina är en ganska högenergi hund så när hon busade för energiskt sa Olivia till vilket hade god inverkan. Hon är nog en hund som är trygg i sin ledarskap för annars brukar Edina bli osäker om de säger till henne men nu lugnade hon sig direkt.


La Gaar fick en mysstund idag. Jag borstade honom ute i solen och Edina solade sig bredvid. Det var en sådan där stund när allt står stilla och jag riktigt kände hur lycklig jag är över att jag har mitt liv som jag har det och att jag valde att ha kvar La Gaar. Han gör mig alltid så stolt och nöjd. Han får inte sina hovade kratsade för det kan jag helt enkelt inte nu då jag får sammandragningar. Micke gör det på honom då och då. La Gaar har en sådan lugn energi som direkt sprider sig till mig och jag blir harmonisk. Sedan kommer vi nog få jobba på att få energi i hans kropp men just nu i mitt liv är det skönt med detta lugn.


Jag tittade när Viktoria tränade Cassius och jag tycker verkligen det är kul att titta och ge tips och "lägga" mig i lite. Jag hade gärna jobbat som instruktör men det är så dåligt betalt för alla de timmar man lägger ner sammanlagt. Skulle jag bli så duktig så jag har clinics så hade det lönat sig, ja vi får se vad framtiden utvisar.


På fredag ska jag hälsa på Gerba igen och mysa lite :-). Snart är det dags att ta beslutet och boka tid för hennes avlivning, tror aldrig man blir redo utan det är bara att göra det. Min starka häst, hon känns så stark och nöjd.


Trevlig kväll :-).



 
 
Ingen bild

Viktoria

16 november 2011 14:27

Ja du har verkligen en lugn, mysig och trygg häst som du ska vara stolt över. Tar tacksamt emot att du "lägger dig i" lite. Alltid bra med flera ögon och synsätt :-)Tack!

Viktoria

Erika Olsson

18 november 2011 17:13

Tack :-). Ja vi får se hur det går sen när jag vill ha lite action i de där bakbenen, hört det finns bra foder med energi i :-).

 
Magda

Magda

23 november 2011 21:57

Åååh det verkade vara en härlig stund! Såna ska man spara i minnesbanken och plocka fram när de behövs.
Du vet ingen som har en liten (äldre) ponny som kan "agera minipolis" och som vill gå på lösdrift över vintern?

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

Erika Olsson

24 november 2011 07:53

Vet ingen direkt, orkar du med jobbet med en till då? Ingen av camarguerna? Ska höra mig för lite. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är g...

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med....

Ovido - Quiz & Flashcards