Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Hänger på La Gaar

Av Erika Olsson - 25 februari 2011 21:22


 Denna filmen tog jag med inför försäljningen som inte blev av... Här hänger jag på honom och ska gå med honom för att visa att han är lite inåttåad. Ska ha ut en ny hovslagare på onsdag, blir nog skor samt påbörjan av korrigering av hoven. Bättre att ta det lugnt och han blir hållbar.


Funderar på utrustning jag ska ha på honom. Kommer rida honom barbacka och eventuellt köpa en barbacka gjord. Blir nog hackamore mest men även ett rakt stångbett, funderar mellan ett stångbett som är som en båge och D-ringar eller ett jaktbett utan tungfrihet men också böjt som en båge. Har en magkänsla av att han inte vill ha med tungfrihet, får se om det stämmer sen. Vill kolla hans tänder med innan jag börjar ta honom i munnen så han inte har vargtänder. Gerba hade vargtänder som vi tog när hon var 2 år innan jag började tränsa henne, skönt att kolla.


Ska vänta någon månad till tills vädret är lite plus grader sedan kommer jag sätta ut annons på lilla ponnyn Busan, om något barn vill komma och rida/pyssla med henne någon gång i veckan. Alla hästar förtjänar pyssel!

 
 
Ingen bild

Karin

25 februari 2011 22:48

Stackars häst - han ser ju alldeles skräckslagen ut ;-)

 
Ingen bild

Linda Dahl

26 februari 2011 11:17

Vad fin han är:)
Mika och jag saknar dig.
Det ska bli roligt att följa dig på bloggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:24

            Premiären med nya syskonvagnen             Vi gick till pulkabacken inne i byn. Sebbe gillar att åka vagn inbäddad upp till öronen :-). Han kan konsten att mysa. Oliver ammade ute för första gången, gick bra trotts ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 11:16

Oliver och jag på bb.       Stolt pappa myser med Oliver       Sebbe träffar Oliver första gången och det är dags att åka hem. Sebbe kallar honom bebisen och petar lite på honom. När vi kom hem var han noga med att säga till oss ...

Av Erika Olsson - 6 februari 2012 10:32

Det har varit en händelserik vecka då Oliver valde att lämna varma magen och komma ut, så Sebbe har blivit storebror :-).   Den 25/1 var jag och Sebbe på öppna förskolan och hade trevligt, var skönt att våga ge mig iväg och röra på mig lite. Mick...

Av Erika Olsson - 24 januari 2012 12:31

Ännu har ingen bebis velat kika ut utan den värmer sig gott i magen :-). Känns skänt att ha kommit i gång lite innan förlossningen och mjukat upp kroppen. Har varit i stallet själv några dagar och tagit stallsysslorna i lugn och ro och den tiden är g...

Av Erika Olsson - 11 januari 2012 04:05

Har varit med i stallet nu två dagar i rad, är så skönt att komma ut lite i frisk luften. Jag ville kolla La Gaars ben och ge honom en välbehövlig borstning. Hans gallor är benet är nästan obefintliga nu. Sedan kom hovslagaren igår så var med då med....

Ovido - Quiz & Flashcards