Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Erika Olsson - 16 februari 2011 17:49

När jag skapade denna blogg var det tänkt att jag skulle berätta om dels min ridundervisning samt tankar inom hälsa. Nu är mitt företag vilande och jag jobbar som anställd istället och har ingen ridundervisning längre. Därför kommer jag i stället skriva om min familj och framför allt träningen med våra djur. Kommer att skriva en presentation om dem vid ett senare tillfälle men skirver om katterna nu.


Nisse: Husets herre på 6 år. Han är en gul och vit bondkatt. Han vet verkligen vad han vill och säger till om han vill gå ut eller in :-). Vill alltid vara med och ligger gärna i famnen eller i sängen beroende på var vi är.


Signe: Hon är en försynt tjej på 5 år, helsyster med nisse. Vit och svart, lite tecknad som en kossa :-). Signe är väldigt mjuk och känslig i sitt temperament. Fick en kull kattungar när hon var 2 år.


Tezz: Är dotter till Signe, 3 år gammal och tre färgad. Hon såldes som kattunge men har kommit tillbaka hit igen. Hon kissade inne och trivdes inte som innekatt. Här har hon fått lite örter för att bli lugnare och får vara ute så mycket hon vill. Hon verkar trivas bra och blivit en helt annan katt, inte stressad längre. Är dock känslig för förändringar och behöver trygghet. När vi var i frankrike 5 dagar så fick hon blod i urinen som enligt veterinären var stressutlöst. Intressant vad stress kan göra...


Doris: Syster med Tezz och den kattunge vi valde att behålla. Är också tre färgad. Doris är en katt som inte märks så mycket så vi måste se till att även hon får gos och kärlek. Leker mycket med sin syster Tezz :-).


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards